שירות לקוחות: 050-591-4737
  • פייסבוק
  • אינסטגרם

מהו תכנון גינה נכון?

איך מחליטים מה יהיה איפה? מהם הדברים שחובה לקחת בחשבון ומה נתון לגמישות גדולה יותר? הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמתכננים גינה

בבניה של בית יש חוקים מאוד ברורים: יש מיקומים מקובלים למטבח, יש רווחים סבירים בין החלון לדלת, יש גודל מסוים שצריך להיות לחדרי השירותים ונדמה כי כל חדר וחלק בבית מוצב שם לאחר מחשבה רבה במיוחד. איכשהו הכללים והחוקים הללו לא עברו אל עולם תכנון הגינות, שם הדברים פרוצים יותר ואנשים נוהגים ביד חופשית יותר. אנחנו מאמינים שתכנון גינה הוא עסק רציני בדיוק כמו תכנון של בית ויש לעשות אותו תוך חשיבה על הפרטים הקטנים ביותר. אז מהו בעצם תכנון גינה נכון?
תכנון ראשוני מדוקדק "על הנייר"
השלב הראשוני בתכנון גינה הוא עיצוב ופיתוח שלה ותיאור מפורט של כיצד היא תראה. היכן תוצב הפרגולה, היכן נשתול עצים ואיזה בדיוק, האם יש צורך בגדר, איפה יהיה הדשא וכו'. אלו דברים שצריך לעשות בהתחלה ועוד לפני תחילת העבודה וכך נוכל להימנע מהפתעות לא צפויות. נקפיד לשרטט זאת על הנייר שיהווה עבורנו את תכנית הפעולה לעבודת ההקמה. השלב הזה צריך להיגזר כמובן מהתקציב העומד לרשותנו ומתנאי השטח הקיימים. במהלך שלב הפיתוח נבדוק בדיוק היכן נמצאת השמש בשעות מסוימות ובעקבות כך נחליט היכן תהיה הפרגולה והיכן נשתול את העצים והצמחים. ככל שהתכנון הראשוני והפיתוח יהיו מדויקים יותר כך נוכל להגיע לתוצאות טובות יותר.
בחירת סגנון עיצוב והתאמתו לבעלי הבית
אי אפשר לדבר על תכנון נכון של גינה בלי לעסוק בסגנון העיצוב. בדיוק כמו בבנייה ועיצוב של בתים, גם בגינות יש סגנונות רבים שעלינו לבחור בניהם. לבחירה יש משקל רב בתוצאה הסופית ויש לוודא שהסגנון שאנו בוחרים מתאים לבעלי הבית כי הרי  בסופו של דבר הם אלו שישתמשו בגינה. זה יכול להיות סגנון עיצוב יפה ויוקרתי שאהוב ופופולרי על אנשים בכל רחבי העולם, אך כל עוד הוא לא מתאים לבעלי הבית כל זה לא משנה. חשוב לזכור שהגינה אמורה להיות עבורנו אי של שקט ושלווה ולכן עליה להיות מעוצבת באופן שיתאים לנו. בחירת הסגנון היא חלק בלתי נפרד מתכנון של גינה ואסור לנו להתפשר על שלב זה.
עבודות הקמה מדויקות
שלב הקמת הגינה הוא חלק בלתי נפרד משלב התכנון ועליו להשלים אותו באופן מדויק. אי אפשר לדבר על תכנון גינה נכון בלי לעסוק בהקמה מדויקת שתפעל בדיוק לפי התכנית שיצרנו. פעמים רבות קורה מצב לפיו על עיצוב ותכנון הגינה אחראי אדם אחד בעוד על הקמתה אחראים אחרים. זה מוביל לעתים למצב של "קצר" בתקשורת ולכך שדברים שקיימים "על הנייר" לא באים לידי ביטוי בהקמת הגינה. או כמו שאומרים : תכניות לחוד ומציאות לחוד.  אנחנו בביוגארדן מאמינים ששלב התכנון ושלב ההקמה שזורים זה בזה ובדיוק בגלל זה אנחנו מעורבים, נוכחים ואחראים על שניהם. לעולם לא נתכנן דבר שאנחנו לא חושבים שיכול לבוא לידי ביטוי בהקמה ובאופן כללי נפעל להגשמה מלאה של החלומות שלכם תוך התחשבות בתנאי השטח הקיימים.