שירות לקוחות: 050-591-4737
  • פייסבוק
  • אינסטגרם

תכנון חוץ ואדריכלות נוף

אחרי שסיימתם לבנות את הבית (או במקביל), הגיע הזמן לטפל בגינה שלכם. הגינה, למקרה שלא ידעתם היא החדר הכי גדול בבית, ויש שיגידו שגם החשוב ביותר.

בדיוק כמו שאבזרתם את המטבח, ריהטתם את הסלון ודאגתם לתכנן חדר אמבטיה מעוצב ומפנק, כך עליכם להשקיע בגינה שלכם. התחום של תכנון חוץ הולך ותופס תאוצה מתוך ההבנה הזו ששטח הגינה הוא חלק בלתי נפרד מהבית והוא חשוב ומשמעותי בדיוק כמותם. אדריכל נוף יוכל לסייע לכם לתכנן איך תראה הגינה ואיך יראה השטח בחוץ ואילו הגנן ידאג ליישם את התכניות בפועל. אנחנו בביוגארדן מאמינים ששלב התכנון ושלב הביצוע כרוכים זה בזה ולא ניתן להפריד בניהם. אנחנו עוסקים בתכנון חוץ ובהקמת גינות כבר מעל 15 שנים בשטחים ציבוריים, מוסדות חינוך, עסקים ובתים פרטיים. בואו להתרשם ממגוון הגינות שתכננו והקמנו שהפכו כבר מזמן לחדר הכי חשוב והכי נעים בבית.
תכנון חוץ במקביל לבניית הבית או אחרי שנכנסים אליו?
כמעט כל מי שבונה בית קרקע מתלבט בשאלה הזו, ובצדק. מצד אחד אתם בטח רוצים להיכנס לבית החדש כשהכל מוכן כולל הגינה. והרי כבר סיכמנו שגינה היא אחד החדרים בבית, אז למה בעצם לא לתכנן אותה במקביל לבית? מצד שני יש שיגידו שעבודות בניית הבית עלולות להפריע לפיתוח הגינה ולכן צריך לחכות עד שהן יסתיימו. מה גם שרבים לא משאירים תקציב ראוי להקמת גינה ולכן מעדיפים לחכות עם זה כאשר יתפנה להם תקציב לכך, גם אם זה יהיה זמן מה אחרי הכניסה לבית. ההחלטה צריכה להיות מותאמת לצרכים שלכם שכן שתי האופציות הן טובות, כל עוד הן יתאימו לכם. נשמח לסייע לכם לקחת את ההחלטה הנכונה וכמובן לתכנן ולבצע עבורכם הקמת גינה שמותאמת אליכם באופן אישי.
אדריכלות נוף
גינת בית במושב בדרום - מתוך תיק העבודות
שלבים בתכנון חוץ - כך תעשו את זה חכם
בדיוק כמו שלא בונים בית לפני שיש תכנית אדריכלית מפורטת עם כתב כמויות וקבלן ביצוע, כך גם לא ניגשים לתהליך הקמת גינה לפני שיש את כל אלו. בשלב הראשון בתכנון הגינה נגדיר את התקציב שעומד לרשותנו ובהתאם אליו נתכנן את הגינה. בשלב השני נערוך שרטוט מפורט שיתאר מה יהיה בכל חלק וחלק בגינה. נמקם את הפרגולה או הדק (במידה והחלטנו לעשות כאלה), נחליט איפה יהיה הריצוף ומאיזה חומרים, מה נשתול ואיפה וכו'. בשלב הזה גם נחליט איפה נניח פינת ישיבה, נדנדות, בית עץ לילדים או כל דבר אחר שהחלטנו "ללכת עליו". לאחר שתהיה לנו תכנית מפורטת נתחיל בשלב הביצוע שבו התכנית למעשה תקרום עור וגידים. לא כדאי לרכוש ריהוט גן לפני שיש תכנית ולא כדאי לשתול צמחים לפני שמעבדים את השטח ולפני התקנת דשא סינטטי. לכל פעולה יש את הזמן הנכון לה ובאמצעות תכנון מדויק תוכלו להגיע לתוצאות טובות ונכונות.
אדריכל נוף או חברה להקמת גינות - מה עדיף לתכנון חוץ בבית פרטי?
עד לפני כמה שנים אדריכלי נוף פעלו בעיקר בשטחים ציבוריים או בתכנון חוץ בחברות גדולות במיוחד. אדריכל נוף מבצע את התכנית ואילו גנן או קבלן הפיתוח הוא זה שאחראי על היישום שלה. מאז שהפכו הגינות לחלק חשוב ומושקע, נכנסו אדריכלי הנוף לפעול גם בשטחים הפרטיים בתכנון ופיתוח של גינות בבתים פרטיים. אז מה עדיף? אם תשאלו אותנו, אז עדיף להשאיר את שתי המשימות (התכנון והביצוע) בידי אותו אדם. כך תוכלו להיות בטוחים שכל התכניות על הנייר באות לידי ביטוי גם בשטח. פעמים רבות אדריכלי נוף מתכננים תכנית שנראית מרהיבה על הנייר אלא שבזמן הביצוע מתעוררים אתגרים שלא מאפשרים להכל להתקיים. חברה לתכנון גינות שעוסקת גם בביצוע יכולה להתמודד עם האתגרים האלו בזמן אמת, להציע חלופות ולהגיע לתוצאה הסופית הטובה ביותר.