שירות לקוחות: 050-591-4737
  • פייסבוק
  • אינסטגרם

תכנון גינות במוסדות לימוד - דגשים חשובים

בתי הספר והגנים של היום אינם דומים בדבר לאלו שהיו לפני כמה עשורים. הם מושקעים יותר, מעוצבים יותר, ומופנים אליהם תקציבים גדולים הרבה יותר

השינוי שמתקיים בתחום הוא מבורך לחלוטין ומוביל ליצירת סביבה לימודית מעוצבת שהתלמידים שמחים להגיע אליה בבוקר. תקציבים רבים מופנים למטרה של הקמת גינות במוסדות חינוך , מתוך הבנה ברורה שלסביבה מושקעת יש השפעה על חווית הלמידה ועל התחושה הכללית בבית הספר או בגן הילדים. כשאנחנו עומדים בפני הקמת גינה לימודית או עיצוב סביבה לימודים ישנם מספר דגשים שאנו צריכים לשים לב אליהם. הנה הם לפניכם:
תכנון מוקדם של סביבה לימודית מעוצבת
תכנון שקול ונכון של הגינה והסביבה הלימודית יוביל לתוצאות מרשימות ובעיקר כאלה המותאמות לאופי המוסד החינוכי והתלמידים שנמצאים בו. במהלך התכנון יש לבחון את השטח הנתון, את התקציב הקיים ואת הצרכים של המקום. לכל אלו צריכה להתווסף יצירתיות רבה ומקוריות במטרה להקים סביבה לימודית ייחודית שתמלא את כל המטרות שלשמן הוקמה. במהלך התכנון הראשוני נחליט בדיוק איפה נמקם כל שתיל ונשקול (אם התקציב מאפשר)  הוספת ריהוט עץ שמתאים למוסדות חינוך כמו למשל: שולחנות פיקניק לילדים, ספסלי עץ מעוצבים, אדניות עץ מעוצבות ועוד.
ריהוט חצר לבתי ספר
ספסלי עץ של "ביוגארדן" בחצר בית ספר
ניתן גם לתכנן תפאורות שונות כאשר השילוב בין האמצעים האלו הוא שיצור לנו סביבה לימודית מעוצבת שתורמת גם מבחינה פדגוגית וגם יוצרת חוויה נהדרת לכל התלמידים.
ריהוט גן לבתי ספר
ריהוט קונספט מעוצב במיוחד מעץ
הקמת גינה לימודית
כשמתכננים גינה במוסדות חינוך חשוב לזכור שהיא לא אמורה לשמש רק ליופי ולאסתטיקה, אלא גם לצרכים לימודיים. גינה שאפשר יהיה לקיים בה שיעורים וגם ללמוד ממנה על התהליכים השונים המתקיימים בטבע. גינה לימודית מספקת לתלמידים למידה חווייתית שנחשבת ללמידה המועילה והמשמעותית ביותר. כשמתכננים גינה לימודים כדאי לשים דגש על המטרה הזו ולהקים מקום עם ערך פדגוגי מוסף. איך למשל?   הקמת גינות ירק שבהן ניתן לשתול, לטפל, ולעקוב אחר השינויים, הקמת כיתות חוץ באמצעות פרגולה וספסלי עץ לתלמידים, יצירת פינות למידה לקבוצות קטנות עם ריהוט עץ מעוצב ורעיונות נוספים. נשמח לסייע לכם בתכנון הסביבה הלימודית שלכם וכמובן ללוות אתכם כל הדרך עד שהיא תהיה שלמה ומוכנה.
מתקני חצר לגנים ובתי ספר
דגש נוסף שעלינו לשים כשאנחנו מתכננים גינות במוסדות חינוך הוא יצירת מקום שיעודד פעילות פיזית. בשנים האחרונות המסכים השונים מהווים איום משמעותי על הפעילות הפיזית שעושים הילדים, בעיקר בשעות הפנאי שלהם. מסיבה זו על בתי הספר ליצור גינה או סביבה לימודית שתעודד פעילות גופנית ומשחק בחוץ. מתקני חצר לגני ילדים ולבתי הספר יכולים לעזור במשימה הזו ולגרום לילדים גם להנאה גדולה על הדרך. אלו יכולים להיות מתקני טיפוס מעץ, בתי עץ לילדים, נדנדות ומתקני משחק אחרים שיצרו גינה שגורמת לילדים לרצות להתנתק מהמסכים ולשחק בחוץ.
אוהל טיפי מעץ
בתי עץ מיוחדים לסביבות לימודיות