שירות לקוחות: 050-591-4737
  • פייסבוק
  • אינסטגרם

תכנון גינה חסכונית במים

היום לא נעסוק בדרכים לחסוך במים אלא בדרך שלכם לתכנן גינה חסכונית במים וכך לא לוותר על החלום הירוק. איך תעשו את זה? צוות ביוגארדן עם כמה רעיונות טובים.

מגיל צעיר מלמדים אותנו לחסוך במים. אומרים לנו שמצב המים מידרדר משנה לשנה ושאם לא נחסוך במים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב רע מאוד. מתארים לנו תרחישי אימה שנועדו כדי לגרום לנו לצמצם את צריכת המים שלנו למינימום הנדרש ובעיקר להימנע מבזבוז.
דשא סיננטי - פתרון מושלם, חסכוני במים וקל לתחזוקה
תמיד חלמתם על מרבדי דשא ירוקים ובלתי נגמרים? משבר המים בישראל אינו סיבה לוותר על החלום. אי אפשר לדבר על גינה חסכונית במים מבלי להזכיר את פתרונות הדשא הסינטטי הקיימים כיום. אם פעם היה מדובר בדשא שנראה מלאכותי ובעל מגע מחוספח, היום זה לא כך. הדשא הסינטטי התפתח בצורה ניכרת בשנים האחרונות ומספק פתרון ירוק, אסתטי ונעים למגע. יתרון נוסף שיש לדשא הסינטטי הוא התחזוקה הכל-כך קלה שלו. אין צורך להשקות, אין צורך לכסח ופרט לניקיון קל, באמת שלא תצטרכו לדאוג לו.
גינה ירוקה
השימוש הגובר בדשא סינטטי הוא בשורה מעולה למשק המים בישראל
בחרו צמחים שלא דורשים הרבה מים
יש דבר כזה צמחים שלא צריכים מים? יש צמחים מפלסטיק אבל תרשו לנו לא להמליץ עליהם, הם לא באמת יפים ואסתטיים. מה שכן, יש צמחים שדורשים מעט מאוד מים ובדיוק בהם כדאי לכם לבחור. למרות שהם צנועים בדרישתם למים, הם מצליחים לספק מראה ירוק ואווירה שכל כולה טבע וכיף. חשוב לעשות בחירה חכמה של הצמחים והעצים שיהיו בגינה שלכם ולהתאים אותם לתנאי השטח שברשותכם. בעלי מקצוע שעושים בתהליך תכנון והקמת גינות יוכלו לעזור לכם להחליט מה לשתול ואיפה כדי שמצד אחד תיהנו מגינה ירוקה ויפה, ומצד שני תוכלו להצטרף למאמץ הלאומי של חיסכון במים.
גינה מושלמת היא לא רק צמחים ופרחים
בסופו של דבר כולנו חולמים על גינה נעימה ומפנקת ועל מקום שכיף לבלות בו. בימים בהם מצב המים בישראל הוא כל-כך רעוע (וזה לא נראה שזה הולך להשתנות בקרוב) צריך לדעת גם לוותר ולהתפשר. לא צריך להתפשר על גינה חלומית ומפנקת חלילה, אלא רק להמעיט את השימוש בצמחים ולהבין שגינה מושלמת לא תלויה רק בהם. אנחנו לא מתכוונים לוותר באופן מוחלט עליהם כמו שאנחנו מציעים להוסיף לגינה פרגולה, דק, ריהוט גן מעץ ואלמנטים נוספים ש"ימלאו את השטח" ויוסיפו לו אסתטיקה וכיף. אנחנו ממליצים לבחור פריטים מעץ ולא מחומרים סינטטיים משום שכך ניתן ליצור גינה במראה טבעי ונעים.