שירות לקוחות: 050-591-4737
  • פייסבוק
  • אינסטגרם

תכנון גינה בבית פרטי - 10 דגשים חשובים

תכנון גינה בבית פרטי - 10 דגשים חשובים

סוף סוף הגיע הרגע הגדול שלו חיכיתם: הקמת גינה בבית הפרטי שלכם. זהו אכן רגע מרגש וכדי שהתוצאה הסופית תהיה מדויקת ומושלמת עליכם לשים לב לכמה דגשים בהקמת גינה פרטית. הנה הם:
1. התאמת הגינה לתנאי השטח
כשמתכננים גינה פרטית יש להתייחס לכל תנאי השטח הנתונים ולתכנן את הדברים בהתאמה אליהם. כך למשל הקמת פרגולה או דק תיקח בחשבון את תנאי המקום וכן את כיווני השמש הקיימים. כך גם שתילת עצים וצמחים תיעשה בהתאם לאופי האדמה והקרקע בגינה.
תכנון גינה מעוצבת
כשעיצוב הגינה משתלב עם הנוף...
2. הקמת גינה חסכונית למים
זה לא סוד שמצב המים במדינה שלנו אינו מזהיר ועליכם לקחת אותו בחשבון. תכנון גינה חסכונית למים יאפשר לכם לסייע למאמץ הלאומי וגם יסייע לכם לחסוך בהוצאות המים. בחרו בצמחים שאינם דורשים השקעה רבה מידי ותכננו שטחים עם דשא סינטטי שאינו דורש השקיה.
3. גינה פרטית בתקציב נמוך
גם אם עומד לרשותכם תקציב נמוך יחסית אין שום סיבה שתוותרו על חלום הגינה. ניתן להקים גינות גם בתקציב מוגבל אך יש לערוך את ההתאמות הדרושות. חשבו על מה אתם מוכנים לוותר ועל מה בשום אופן אינכם יכולים להתפשר ותכננו גינה בהתאם לתקציב העומד לרשותכם. זכרו שתמיד אפשר להוסיף ולשפר כשמתפנה תקציב נוסף.
4. ריצוף שבילים בגינה פרטית
גינה היא לא רק עצים ופרחים ויש בה אלמנטים נוספים שצריך להתייחס אליהם. שבילים פנימיים הם חלק בלתי נפרד מהגינה ואם תדאגו לבצע ריצוף שבילים באבנים ייחודיות ובאופן דקורטיבי תוכלו לשדרג את מראה הגינה בצורה ניכרת.
5. נטיעת עצים בגינה פרטית
עצים נותנים צל, אוויר לנשימה, הם יוצרים פרטיות, וכמובן שהם גם מוסיפים אסתטיקה לגינה. אל תוותרו על עצים! התייעצו עם איש מקצוע בעל ניסיון שיסייע לכם לבחור עצים לגינה פרטית, כאלו שתוכלו לתחזק בעצמכם ושישמשו אתכם למשך שנים רבות.
6. בניית פרגולה בחצר
הקמת פרגולה היא פתרון מצוין לגינות פרטיות ואין ספק שהפרגולה משדרגת את מראה הגינה. שימו לב שאתם בוחרים בפרגולה מעץ מלא ואיכותי, כזו שתשרוד את תנאי החוץ מבלי להישחק או להיהרס.
7. הקמת דק עמיד
בדיוק כמו פרגולה, גם דק הוא "פינוק" אמיתי לגינה שלכם. הוא יוצר מראה הרמוני טבעי מושלם והופך את כל האזור למטופח ומושקע יותר. שימו לב שישנם חומרים שונים לייצור דקים וכדאי לבחור בעץ איכותי ועמיד שישמש אתכם לשנים. ישנן אפשרויות אחרות לריצוף מלבד דק : בטון מוחלק, ריצוף אבנים מיוחדות ועוד.
8. פתרונות אחסון לגינה
הקמת גינה פרטית צריכה לקחת בחשבון תכנון של מקומות אחסון בשטח החצר. זה יכול להיות מחסן גינה מעוצב שיוסיף לאסתטיקה של הגינה שלכם וגם יספק מקום לכל הציוד שלכם. כמו כן תוכלו להציב ספסלים עם מגירות כמו למשל ספסל "מסדר חצר" שלנו שהוא פריט מעוצב שמתאים לגינות. במגירות ניתן לאחסן כלי עבודה, כלי גינון, צעצועים של הילדים ועוד.
ספסל אחסון מעץ מלא
גם יפה, גם שימושי - ספסל אחסון לגינה
9. ריהוט גן
כמו שלא הייתם חושבים לוותר על עצים או פרחים בגינה שלכם, כך אין שום סיכוי שתוכלו לוותר על ריהוט גן. בחרו בפריטי ריהוט גן איכותיים ועמידים לתנאי חוץ. כאלה שגם אם ירד עליהם גשם או שתכה בהם השמש הם לא ישברו או ייהרסו. ריהוט עץ מלא לגינה הוא פתרון מצוין שמשתלב באופן הרמוני במראה הטבעי של הגינה.
10. גינה שמותאמת לצרכים שלכם
תכנון גינה פרטית צריך לקחת בחשבון קודם כל את הצרכים של דיירי הבית. האם אתם אוהבים לארח וזקוקים למקום רב? האם אתם רוצים פרטיות מהשכנים וזקוקים להקמת גדר עץ? האם אתם רוצים להפוך את הגינה לשטח משחק עבור הילדים? לאחר שתמפו את כל הצרכים שלכם תוכלו לתכנן גינה שמדויקת עבורכם. זכרו כי גינה היא חלק בלתי נפרד מהבית וכל עוד היא תהיה מתכוננת בקפידה היא תוכל בקלות להפוך לחלק האהוב ביותר בבית.