שירות לקוחות: 050-591-4737
  • פייסבוק
  • אינסטגרם

עקרונות חשובים באדריכלות נוף

"נשתול פה איזה עץ, קצת דשא, כמה פרחים והכל יהיה בסדר". גם אתם חושבים שככה מתכננים גינה?

אנחנו לא רוצים לאכזב אתכם אבל אנחנו בהחלט מציעים לכם לקחת את הגינה שלכם קצת יותר ברצינות. ככל שתיקחו את הגינה שלכם ברצינות גדולה יותר, ותשקיעו מחשבה רבה בעיצוב ובהקמה שלה, כך תוכלו ליהנות ממנה יותר והיא תמלא את הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר. אדריכלי נוף הם אלו שעוסקים בתכנון ועיצוב גינות, מרחבים ושטחים פתוחים. אלו יכולים להיות שטחים פרטיים או שטחים ציבוריים. בדיוק כמו שאדריכל בתים עוסק בתכנון מדוקדק של המבנה שהוא מתכנן, כך גם פועל אדריכל הנוף. תכנון שטח פתוח זהו תהליך רציני וארוך במיוחד שכולל גורמים רבים ומונע משיקולים רבים.
מחקר מקיף
אחד העקרונות החשובים בתחום אדריכלות נוף הוא לערוך מחקר מקיף ומעמיק ככל הניתן ורק לאחריו להתחיל בתכנון השטח. המחקר צריך לכלול פגישה עם דיירי הבית ואלו שהולכים להשתמש בגינה. יש להבין את הצרכים שלכם, את החלומות שלהם ואת הציפיות שלהם מהגינה. בנוסף לכך יש לבחון את ההקשר הרחב בו נמצא השטח ולהתאים את התכנון אליו.
תכנון מפורט
לאחר המחקר המקיף יש לבצע תכנון ותכניות עבודה מפורטות. בדיוק כמו שאיש לא היה מדמיין לבנות בית ללא תכנית עבודה וסקיצות, בדיוק כך יש להתנהל עם הקמת גינה. התכנון צריך לקחת בחשבון את כל הגורמים שעלו בשלב המחקר ולתאר סקיצה שתשקף את הממצאים. תכנית עבודה להקמת גינה צריכה לרדת לרזולוציות הנמוכות ביותר ולא להשאיר שום פרט עמום. זה אומר שבתכנון יהיה כתוב הכל : סוגי עצים, גודל הדשא, סוגי הפרחים, ריהוט הגן וכו'. רק תכנית עבודה מפורטת ומדויקת תוכל לייצר מרחב מושלם.
פיקוח על הביצוע
עיקרון חשוב שעומד בפני אדריכלי נוף הוא פיקוח על הביצוע. ברוב המקרים אדריכלי הנוף הם לא אלו שמבצעים את התכנית בשטח, אך כדי שהביצוע יהיה קרוב לתכנית, עליהם לפקח על כך. עליהם לוודא שכל פרט בתכנון מגיע לידי ביטוי בשטח ושהתוצאה הסופית מבטאת את מה שתכננו. בסופו של דבר החלק הביצועי הוא החלק החשוב ביותר ולא משנה עד כמה טובה ומקצועית תהיה התכנית, כל עוד לא תהיה לה אחיזה במציאות זה לא יהיה רלוונטי.