שירות לקוחות: 050-591-4737
  • פייסבוק
  • אינסטגרם

חמש טעויות בתכנון גינה

רגע לפני שאתם נוטעים עצים ובונים פרגולה הנה כמה טעויות נפוצות ששווה להכיר ולדלג עליהן בדרך לפינה המושלמת.

עומדים בפני תכנון גינה? הגעתם למקום הנכון! ריכזנו חמש טעויות נפוצות בתכנון גינה כדי שתוכלו לעיין בהן ובעיקר להימנע מהן. כדי שתוכלו ליצור לעצמכם פינה חלומית, ירוקה וכזו שמותאמת לצרכים שלכם ולתנאי השטח שברשותכם.
תכנון גינה שלא מתאימה לתנאי השטח
רבים מתאהבים בטרנד מסוים או בקו עיצובי כזה או אחר ובוחרים לתכנן אותו בגינתם הפרטית מבלי לשקול את תנאי השטח שעומדים לרשותם. כך למשל הם עלולים לבחור בצמחים לא מתאימים (למשל כאלה שלא יגדלו בשטח מסוים) ובעיצוב שאינו מתאים למקום בו הם מתגוררים ולעיצוב של שאר הבית. ההמלצה שלנו היא לבחור עיצוב גינה שמשתלב בהרמוניה עם השטח כולו שכן גינה צריכה להמשיך את הקו העיצובי ולהיות מקום טבעי ומדויק.
גינה שלא מותאמת לצרכים של דיירי הבית
לפני שמתכננים גינה ביתית בין אם זו גינה גדולה ובין אם גינה בשטח קטן, יש לעמוד על הצרכים שלכם. האם אתם מרבים לארח? האם אתם מרבים לשהות בה (לשבת על כוס קפה או לאכול ארוחות) או רוצים לתכנן מעין נוף שישתקף מהחלון? האם אתם רוצים מקום שישמש אתכם לאורך כל השנה? וכו'. לאחר שתענו על שאלות אלו תוכלו תכנן גינה שמותאמת לצרכים שלכם ולהימנע מתכנון גינה לקוי שאינו עונה על הצורך.
אדנית עץ ענקית
אדניות עץ גדולות יתאימו לשתילת עצים קטנים-בינוניים באזורי משטחים מרוצפים
בחירה בריהוט גן לא איכותי
רהיטי חצר הם חלק בלתי נפרד מתכנון גינה ודווקא בבחירה שלהם רבים נופלים. אנשים מנסים לחסוך בעלויות תכנון גינה ובוחרים בריהוט גן זול שאינו בהכרח איכותי. על אף החיסכון הכספי (לכאורה) מדובר בטעות שעלולה לעלות לכם יותר בטווח הארוך שכן תצטרכו להחליף את הריהוט או לתקן אותו בתדירות גבוהה. ההמלצה שלנו היא לבחור ריהוט גן איכותי שמתאים לשהייה בחוץ, כזה שישמש אתכם לשנים רבות מבלי שתצטרכו להחליף אותו או לדאוג לתחזוקה שלו. רהיטי הגן שלנו בביוגארדן  מתוכננים כדי לשהות בתנאי חוץ ללא קירוי וללא תחזוקה והם יכולים להפוך את החצר שלכם לנעימה ומפנקת אפילו יותר.
תכנון גינה שדורשת תחזוקה רבה
אם אתם לא נמנים אלו שיש להם זמן פנוי בשפע ולא יכולים להרשות לעצמכם לתחזק את הגינה שלכם על בסיס שבועי, עליכם לתכנן גינה שמותאמת לכך. רבים נמנעים מלקיחת השיקול הזה בחשבון ומקימים גינה מרהיבה אך כזו שדורשת תחזוקה שוטפת. התוצאה של גינה כזו היא הזנחה ולכן עליכם להימנע מכך ולבחור בגינה שמותאמת לאופי שלכם. בחירה בדשא סינטטי לעיצוב הגינה וכן בצמחים שלא דורשים תחזוקה שוטפת יכולה להקל בכך וליצור לכם פינת חמד ירוקה שתיהנו ממנה גם בלי לדאוג לתחזוקתה.
תכנון גינה בלי מקומות אחסון
בדיוק כמו שלא הייתם חושבים לתכנן בית ללא מקומות אחסון, כך אין שום סיבה שתעשו זאת בגינה שלכם. תכנון גינה ללא מקומות אחסון עלול ליצור לכם בלאגן גדול שיגרע ממראה הגינה המושקע שלכם. תכנון גינה חייב לקחת בחשבון את הפרטים הקטנים ביותר ובניהם מקומות אחסון לכלי עבודה, לצעצועי הילדים, לציוד הקמפינג שלכם או לכל דבר אחר. ניתן לתכנן מחסן גינה שיאכלס את כל הציוד שלכם או לבחור בריהוט גן אסתטי עם מקומות אחסון. ספסלי "מסדרי חצר" של ביוגארדן נועדו בדיוק לכך והם מציעים פתרון אחסון מעוצב לגינה. אלו ספסלי עץ מלא עם מגירות אחסון שבהם תוכלו להניח את כל הציוד שלכם באופן מוסתר שלא יפגע במראה הגינה.