שירות לקוחות: 050-591-4737
  • פייסבוק
  • אינסטגרם

דברים שלוקחים בחשבון בתכנון גינה

חשבתם שתשתלו כמה צמחים, תניחו פס דשא סינטטי, כיסא נוח אחד או שניים והופ תהיה לכם גינה נהדרת. אז זהו, שאם אתם חולמים על גינה פונקציונאלית שתשמש אתכם לאורך זמן ותמלא את כל הצרכים שלכם כדאי שתשנו את החשיבה.

תכנון גינה, בדיוק כמו תכנון של בית, צריך להיעשות בקפידה ועם המון מחשבה. נכון שלא הייתם חושבים לבנות בית "על הדרך" בלי להיעזר באדריכל או איש מקצוע? בדיוק כך עליכם לנהוג עם הגינה שלכם. הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כשמתכננים גינה
תכנון גינה בהתאם לצרכים ולאופי של בני הבית
הגינה שלכם חייבת להתאים לצרכים שלכם ולאופי שלכם אחרת היא לא תהיה גינה פונקציונלית. למה אנחנו מתכוונים? אם אתם אנשים שאוהבים לארח, כדאי שהגינה המתכוננת תבטא את זה. כדאי שיהיו בה פינות ישיבה מפנקות, שולחן אוכל, אולי גם נדנדה נחמדה ובאופן כללי שיהיה בה די ריהוט גן איכותי כדי שיהיה מספיק מקום לכל האורחים שלכם. כמו כן כדאי שתבדקו עם עצמכם האם יש לכם פנאי וחשק לדאוג לתחזוקת הגינה שלכם. במידה ואין לכם, רצוי לתכנן גינה שדורשת תחזוקה מינימלית. במקרה הזה דשא סינטטי וצמחים שלא דורשים השקיה רבה יעשו את העבודה. הקפידו לתכנן את הגינה בהתאמה מושלמת אליכם. רק כך היא תהיה גינה פונקציונלית ותוכלו באמת ליהנות ממנה.
עיצוב גינות
עצים במרווחים נכונית יתנו מראה של גינה גדולה ומרווחת
תכנון גינה בהתאם לתנאי השטח והאקלים
דבר נוסף שיש להקפיד עליו כשמתכננים גינה הוא תנאי השטח. אם אתם גרים באזור חם ויבש, צריך לבחור צמחים שתנאי האקלים האלו לא יפגעו בהם. גם את סוג האדמה והקרקע במקום שלכם צריך לקחת בחשבון כשבוחרים צמחים, שתילים ועצים. כמו כן צריך לבחון את כיוון השמש בשעות מסוימות כדי להחליט היכן להרכיב את הפרגולה והדק (אם תרצו בהם כמובן). באופן כללי להתייחס למה שקורה מסביב ולא לתכנן גינה שתלושה מהמקום שבו היא נמצאת.
תכנון גינה על פי התקציב שעומד לרשותכם
יש שיגידו שהתקציב הוא החלק הכי חשוב שצריך לקחת בחשבון אבל אנחנו מאמינים שזה משולב עם הדברים האחרים שתיארנו. אין ספק שהדבר האחרון שתרצו הוא להישאר עם חור בכיס אחרי הקמת הגינה, אבל חשוב גם להשאיר תקציב ראוי עבור תכנון הגינה. מה זה תקציב ראוי? אין לכך תשובה ברורה וחד משמעית וזה תלוי במשאבים שלכם. אחרי שתגדירו לעצמכם תקציב ראוי הקפידו לתכנן גינה שעומדת בו. אם תקפידו על תכנון נכון ומדויק, אין שום סיבה שתחרגו מהתקציב שקבעתם לעצמכם.