שירות לקוחות: 050-591-4737
  • פייסבוק
  • אינסטגרם

אלמנטים חשובים בתכנון גינה

צוות ביוגארדן עוסקים בתכנון והקמת גינות כבר שנים רבות ונשמח לעמוד לצידכם לאורך כל הדרך ועד שתהיה לכם גינה בדיוק כמו שתמיד חלמתם עליה.

חלמתם כל החיים על בית גינה והנה סוף סוף החלום מתגשם! ואיזה כיף לכם. בית עם גינה הוא חלום שרק מעטים זוכים להגשים ואשריכם שאתם נמנים עם ברי המזל. אבל רגע לפני שאתם יושבים "רגל על רגל" בגינה שלכם, כדאי שתתכננו אותה ותדאגו שהיא תשקף את הצרכים שלכם ואת החלומות שלכם. גינה מושלמת לא צומחת יש מאין וצריך לעבוד קשה בשבילה. צריך לתכנן אותה בקפידה, להקפיד שהיא תהיה יפה ופרקטית, ירוקה ופורחת ובקיצור - שהיא תהיה גינת החלומות. הנה כמה דברים שכדאי להקפיד עליהם במהלך תכנון גינה.
תכנון גינה על ידי ביוגרדן
גינה שהוקמה ותוכננה בפרויקט בדרום הארץ
תכנון גינה חסכונית במים
לצערנו (או לשמחתנו) אנחנו לא גרים בשוויץ. יש כאלה שמצטערים על העניין ויש כאלה שמברכים עליו, אבל השורה התחתונה היא שאין לנו כמויות בלתי נדלות של מים ואפילו ההפך הוא הנכון. מצוקת המים בישראל מביאה צורך בהקמת גינות חסכוניות במים, גם בשטחים הציבוריים וגם בשטחים הפרטיים. חשוב לבחור צמחים ועצים שלא דורשים הרבה מים, כמו גם ליצור חיפויי קרקע או אפילו דשא סינטטי שיענה על הצורך העיצובי ויחסוך את השימוש במים רבים.
תכנון גינה בהתאם לתנאי השטח
כדי שגינה תצליח היא חייבת להיות מותאמת לתנאי השטח וכל שתילה (קטנה כגדולה) חייבת להיעשות לאחר מחשבה מוקפדת. צריך לבחון בדיוק היכן יש שמש ומתי, היכן יש צל וכמובן גם את סוג האדמה במקום. לאחר בירור מעמיק של תנאי השטח אפשר לבחור בדיוק את סוגי השתילים ואת מיקומם בגינה. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא הפניות שלכם לטובת תחזוקת הגינה. אם יש לכם פנאי ואתם אוהבים את זה, ניתן לתכנן גינה שדורשת תחזוקה רבה. אם אין לכם זמן או גישה לתחום, זו עדיין לא סיבה לוותר על חלום הגינה הירוקה. כל מה שצריך לעשות הוא לתכנן גינה בתחזוקה מינימלית שתאפשר לכם ליהנות מירוק בעיניים מבלי לעבוד קשה מידי בשביל זה.
אבזור הגינה בריהוט גן
צמחים וחיפויי קרקע הם חשובים, אבל מה שבאמת עושה גינה לחלומית הוא הפינוקים שבה. הכוונה היא לריהוט גן שהופך את את השהות בה לנעימה ומפנקת. כשמתכננים גינה חשוב להשאיר תקציב עבור ריהוט גן ולבחור ריהוט שמתאים לשהייה בתנאי חוץ. פינות ישיבה, אדניות, דק ופרגולה, שולחנות פיקניק נדנדות ועוד פינוקים שהתקציב שלכם מאפשר. זכרו שבסופו של דבר האבזור של הגינה הוא מה שיגרום לכם לרצות לבלות בה ולא כדאי לוותר עליו. אנחנו מזמינים אתכם להתרשם מקטלוג רהיטי הגינה שלנו ולהתייעץ איתנו בכל מה שאתם מתלבטים.